Efektivní komunikace ve velké firmě je výzvou. Společnost MOTORPAL, výrobce motorových komponentů, proto vsadila na naši aplikaci MUNIPOLIS. Marketingový specialista Tomáš Lysý vysvětluje, jak jim aplikace pomáhá zefektivnit komunikaci s téměř tisíci zaměstnanci, usnadňuje sdílení důležitých informací a zajišťuje rychlou reakci na každodenní situace, jako je ztráta karet nebo klíčů.
MUNIPOLIS jsme zvolili z toho důvodu, že jsme potřebovali mít zavedenou komunikační aplikaci pro zaměstnance a papírová forma už nebyla přijatelná. Jsme velká firma a dávat denně nebo týdně na nástěnky papíry pro téměř tisíc zaměstnanců pro nás nebylo úplně efektivní. Chtěli jsme zefektivnit komunikaci pro naše zaměstnance.
Zaměstnanci v hodnocení spokojenosti uvedli, že nejvíce využívají moduly Informace z vedení, Jídelníček (na 2 týdny dopředu), Benefity a samozřejmě Nástěnku. Máme v plánu MUNIPOLIS rozšířit o modul Komunitní nástěnka – bazárek a spolujízda, kterou využijeme i v rámci ESG reportu. Zaměstnanci v MUNIPOLISu najdou i veškeré ztráty a nálezy či informace o tom, co se děje ve firmě. Na základě výsledků ankety spokojenosti nás zaměstnanci žádali, aby bylo v MUNIPOLISu možné objednávání obědů. Tuto možnost jsme úspěšně testovali v pobočném závodu v Jemnici a brzy jí zavedeme i pro hlavní jihlavský závod.
💡 Tip: Rozhovor s Tomášem Lysým si můžete přehrát i na našem YouTube kanále.
Vedení naší společnosti vnímá možnost komunikace přes MUNIPOLIS směrem k zaměstnancům jako pozitivní. Aplikaci využívají všichni tři statutáři – generální ředitel, místopředseda představenstva i finanční ředitel, který svolil ke zveřejňování výsledku hospodaření v rámci zlepšení informovanosti zaměstnanců.
Novým zaměstnancům jsme dříve na vstupních školeních aplikaci představili a řekli jsme, že je na komunikační bázi velmi důležitá a ať si ji stáhnou. Počet stažení ale nebyl takový, jaký jsme si představovali. Na posledních dvou vstupních školeních jsme se na důležitost aplikace pro nové zaměstnance zaměřili výrazně více včetně praktických ukázek v naší firmě (např. ztráty a nálezy, dotazy a podněty, jídelníček atd.).
Nejraději bychom byli, aby si aplikaci ihned stáhli všichni noví zaměstnanci, ale nemůžeme k tomu nikoho nutit. Nicméně po výše uvedené změně na vstupním školení se úspěšnost stažení blíží k 90 %.
Zaměstnanci si velmi rychle zvykli, že když se ztratí například karta, klíče od auta, či někdo nechá rozsvícené světlo u auta na parkovišti, obratem je informujeme prostřednictvím MUNIPOLISu. Snažíme se, aby byla aplikace pro zaměstnance nejen důležitá v rámci komunikace, ale také atraktivní. Zároveň chceme, aby se do zlepšování MUNIPOLISu zapojili i samotní zaměstnanci, pro které jsme aplikaci zaváděli. Vnímáme jejich zpětnou vazbu a těší nás, že většině jejich podnětů a připomínek jsme schopní vyhovět.
Závěrem bych rád řekl, že lidem z MUNIPOLISu děkujeme za vstřícnou spolupráci i za velmi dobrou technickou podporu.
Děkujeme společnosti MOTORPAL, a. s. za důvěru, že si vybrali právě MUNIPOLIS. Jsme rádi, že naše aplikace pomáhá zjednodušit komunikaci a zpřehlednit každodenní informace pro téměř tisíc zaměstnanců.