Tomáš Lysý: Díky MUNIPOLIS jsme výrazně zefektivnili komunikaci se zaměstnanci

25. září 2025

Efektivní komunikace ve velké firmě je výzvou. Společnost MOTORPAL, výrobce motorových komponentů, proto vsadila na naši aplikaci MUNIPOLIS. Marketingový specialista Tomáš Lysý vysvětluje, jak jim aplikace pomáhá zefektivnit komunikaci s téměř tisíci zaměstnanci, usnadňuje sdílení důležitých informací a zajišťuje rychlou reakci na každodenní situace, jako je ztráta karet nebo klíčů.

Proč jste zvolili aplikaci MUNIPOLIS?

MUNIPOLIS jsme zvolili z toho důvodu, že jsme potřebovali mít zavedenou komunikační aplikaci pro zaměstnance a papírová forma už nebyla přijatelná. Jsme velká firma a dávat denně nebo týdně na nástěnky papíry pro téměř tisíc zaměstnanců pro nás nebylo úplně efektivní. Chtěli jsme zefektivnit komunikaci pro naše zaměstnance.

Jaké nástroje MUNIPOLIS využíváte? (komunikační nástroje, novinky na nástěnce, jídelníček, komunitní nástěnky – bazárek, spolujízda)

Zaměstnanci v hodnocení spokojenosti uvedli, že nejvíce využívají moduly Informace z vedení, Jídelníček (na 2 týdny dopředu), Benefity a samozřejmě Nástěnku. Máme v plánu MUNIPOLIS rozšířit o modul Komunitní nástěnka – bazárek a spolujízda, kterou využijeme i v rámci ESG reportu. Zaměstnanci v MUNIPOLISu najdou i veškeré ztráty a nálezy či informace o tom, co se děje ve firmě. Na základě výsledků ankety spokojenosti nás zaměstnanci žádali, aby bylo v MUNIPOLISu možné objednávání obědů. Tuto možnost jsme úspěšně testovali v pobočném závodu v Jemnici a brzy jí zavedeme i pro hlavní jihlavský závod.

💡 Tip: Rozhovor s Tomášem Lysým si můžete přehrát i na našem YouTube kanále.

Jak vnímá komunikaci s MUNIPOLIS vedení vaší společnosti?

Vedení naší společnosti vnímá možnost komunikace přes MUNIPOLIS směrem k zaměstnancům jako pozitivní. Aplikaci využívají všichni tři statutáři – generální ředitel, místopředseda představenstva i finanční ředitel, který svolil ke zveřejňování výsledku hospodaření v rámci zlepšení informovanosti zaměstnanců.

Jak probíhá onboarding nových zaměstnanců s MUNIPOLIS? Zapojujete nováčky v rámci vstupního procesu?

Novým zaměstnancům jsme dříve na vstupních školeních aplikaci představili a řekli jsme, že je na komunikační bázi velmi důležitá a ať si ji stáhnou. Počet stažení ale nebyl takový, jaký jsme si představovali. Na posledních dvou vstupních školeních jsme se na důležitost aplikace pro nové zaměstnance zaměřili výrazně více včetně praktických ukázek v naší firmě (např. ztráty a nálezy, dotazy a podněty, jídelníček atd.).

Jaká je úspěšnost stažení aplikace u nových zaměstnanců?

Nejraději bychom byli, aby si aplikaci ihned stáhli všichni noví zaměstnanci, ale nemůžeme k tomu nikoho nutit. Nicméně po výše uvedené změně na vstupním školení se úspěšnost stažení blíží k 90 %.

Jak probíhá operativní komunikace mezi zaměstnanci?

Zaměstnanci si velmi rychle zvykli, že když se ztratí například karta, klíče od auta, či někdo nechá rozsvícené světlo u auta na parkovišti, obratem je informujeme prostřednictvím MUNIPOLISu. Snažíme se, aby byla aplikace pro zaměstnance nejen důležitá v rámci komunikace, ale také atraktivní. Zároveň chceme, aby se do zlepšování MUNIPOLISu zapojili i samotní zaměstnanci, pro které jsme aplikaci zaváděli. Vnímáme jejich zpětnou vazbu a těší nás, že většině jejich podnětů a připomínek jsme schopní vyhovět.

Závěrem bych rád řekl, že lidem z MUNIPOLISu děkujeme za vstřícnou spolupráci i za velmi dobrou technickou podporu.

Děkujeme společnosti MOTORPAL, a. s. za důvěru, že si vybrali právě MUNIPOLIS. Jsme rádi, že naše aplikace pomáhá zjednodušit komunikaci a zpřehlednit každodenní informace pro téměř tisíc zaměstnanců.


Související

Kontaktujte nás!