Horské šumavské městečko Železná Ruda je oblíbeným střediskem cestovního ruchu, kam díky přírodním krásám každý rok zamíří spousta turistů. Před rokem město začalo používat Mobilní Rozhlas, aby modernizovalo komunikaci s občany. Jak jsou se službou spokojeni obyvatelé i vedení? To nám v rozhovoru prozradil sympatický starosta Filip Smola.
Zavedli jste Mobilní Rozhlas, co Vám to přineslo?
Mobilní Rozhlas máme necelý rok a za tu dobu se z něj stal zásadní kanál pro naši komunikaci s občany. V Železné Rudě máme ještě noviny, které chodí každý měsíc všem občanům zdarma, ale aktuální informace se do nich samozřejmě dostávají s velkým zpožděním. Proto jsem rád, že máme Mobilní Rozhlas. Jeho hlavní výhodu vidím v rychlosti komunikace a skvělé je také to, že je v něm zapojeno opravdu velké množství domácností v naší obci.
„Mobilní Rozhlas máme necelý rok a za tu dobu se z něj stal zásadní kanál pro naši komunikaci s občany.“
Jak se to vyvinulo dále, co to přináší Vašim občanům?
Klíčová je okamžitá informovanost občanů o všem důležitém. Na začátku se mě lidé často ptali, do které kategorie k odběru se mají přihlásit. Postupem času se nakonec přihlásili všichni do všeho – a o to máme komunikaci snazší. Zvykli jsme si informovat opravu o všem, a velký zájem je jak o novinky z radnice, tak třeba o ztráty a nálezy. Vítanými informacemi jsou oznámení o možných výpadcích, třeba v dodávce vody či elektřiny nebo o haváriích.
Během roku u nás velmi kolísají počty obyvatel, protože jsme turisticky vyhledávaná lokalita. Výhodou Mobilního Rozhlasu je, že ho mohou využívat i obyvatelé víkendových chat a chalup. Na základě zpětné vazby víme, že tuto možnost vítají a velmi oceňují, že jsme službu zavedli.
Jak se Vám Mobilní Rozhlas osvědčil či osvědčuje během koronavirové krize? V čem byla jeho přidaná hodnota?
Mobilní Rozhlas se nám osvědčuje neustále, jak v době krize, tak mimo ni. V dnešní koronavirové době informuji občany o všech možných nařízeních, která se často mění ze dne na den a mohou být nejasná. Informujeme nejen o aktuálních vládních nařízeních, ale i případných uzavřeních MŠ a podobně.
Pro co vše teď Mobilní Rozhlas využíváte?
Informace z Mobilního Rozhlasu týkající se chodu obce většinou rozesílám formou SMS nebo přímo do aplikace. Kromě všech výše zmíněných aktivit v oblasti informování občanů jsme ale už využili i anketu. Každoročně pořádáme velké slavnosti a občané mohli v Mobilním Rozhlase zvolit, jaká kapela jim na slavnostech zahraje.
Podařilo se Vám vysbírat velké množství kontaktů na Železné Rudy. Jak jste toho dosáhli? Kolik obyvatel či procent domácností z Železné Rudy v současné době využívá Mobilní Rozhlas?
Momentálně máme v Mobilním Rozhlasu zapojené tři čtvrtiny všech domácností, což je ohromný úspěch, a toto číslo nám navíc pořád roste. Všichni mají o službu velký zájem, což je dané určitě i tím, že jsme se do toho od začátku vrhli opravdu naplno. Zavedení služby jsme podpořili na městském FB i v bezplatném měsíčníku, který chodí do všech domácností. Máme u nás také mnoho aktivních spolků, mezi něž patří třeba fotbalisté, hasiči a nejaktivnějším je spolek zdravotně postižených seniorů. Dali jsme si tu práci a společnými silami jsme postupně obešli občany, kteří potřebovali osobně vysvětlit jak Mobilní Rozhlas funguje a co jim přinese. Díky této aktivitě se nám do Mobilního Rozhlasu povedlo zapojit 100 % všech našich seniorů.
Jste s Mobilním Rozhlasem spokojeni?
Maximálně. Jsme opravdu rádi, že jsme službu zavedli, je pro nás nedocenitelná. Nejlepší ohlasy máme právě z řad seniorů, kteří službu vnímají pozitivně. Dáme jim vědět, třeba když plánujeme opravy, chystá se výpadek služeb a podobně, a to velmi oceňují.
Co byste uvítali do budoucna?
I vy dnešní době máme v obci jednotky lidí, především seniorů, kteří vlastní pouze pevnou linku a nemají mobilní telefon. Byl bych rád, kdybych mohl do informování přes Mobilní Rozhlas nějak zapojit i je.