V minulém článku jsme se zaměřili na nástrahy, které na vás mohou čekat při výběru komunikačního systému. Dnes se zaměříme na jednotlivé komunikační kanály. Jejich spolehlivost, použitelnost a variabilita totiž ovlivňuje kvalitu celého systému, a proto je nemůžeme brát na lehkou váhu.
Pokud Vám dodavatel komunikačního řešení nabízí levnější ceny SMS než jeho konkurence, vaše peněženka možná zaplesá, ale to ještě není důvod vytahovat z kapsy podepsanou smlouvu. Nízké ceny SMS, které nedosahují ani nákupní ceny SMS od operátorů, jsou totiž důvodem k nedůvěře a byla by škoda, si kvůli pár ušetřeným haléřům koupit neudržitelné řešení. Jako firma, která odešle více než 8 milionů SMS měsíčně víme, že tato cena není dosažitelná při odesílání kvalitních SMS. Využívání nekvalitních SMS zpráv může mít za následek větší chybovost – zpoždění v doručování, nedoručení některých zpráv nebo naopak vícenásobné doručování zpráv.
I pokud jsou ceny SMS standardní, raději zkontrolujte, že firma se kterou jednáte, má status operátora. Pokud ne, může to znamenat, že SMS jen překupuje a tvoří tak článek navíc v procesu odesílání. To může znamenat větší riziko selhání bez toho, že by pro vás firma měla jakoukoliv přidanou hodnotu. Operátoři navíc „podomácku“ řešené odesílání nejen nepodporují, ale při větším počtu odeslaných SMS i blokují, takže většinou není možné garantovat, že tato firma bude fungovat i v budoucnu.
Pod pojmem hromadné e-maily si většina z nás představí automatické newslettery od obchodů a marketingových kampaní. Jejich přínos pro příjemce je minimální, často padají do SPAMU a chodí většinou častěji, než by se nám líbilo. Mobilní rozhlas ale nabízí odesílač, kde si můžete vytvořit jiný e-mail pro každou zprávu a personalizovat všechen obsah.
Každý e-mail tak bude pro Vaše občany užitečný. Každý příjemce si navíc může ve svém profilu nastavit typy zpráv, které chce dostávat a nastavení kdykoliv změnit. V e-mailu tak najde vždy jen relevantní informace přizpůsobené přímo pro něj. Mailing na míru podle našich zkušeností otevře až 60 % příjemců, což je 10x více, než hromadné marketingové e-maily.
Máte pocit, že hlasové zprávy nevyužijete? Opak je pravdou. Díky nim už si nebudete muset lámat hlavu s papírovými referendy a jejich vyhodnocením. Využijte hlasové zprávy. Jsou stejně efektivní jako SMS zprávy, ale navíc nabízí možnost okamžité a automaticky vyhodnotitelné zpětné vazby. Výsledky ankety, které jste dříve sbírali týdny, si tedy můžete zobrazit v přehledných statistikách už pár hodin od odeslání hlasové zprávy.
Stejně jako u předchozích komunikačních kanálů platí, že čím jsou hlasové zprávy variabilnější, tím vyšší je počet různých zpráv, které jimi můžete poslat. Od osobních přání ke jmeninám nebo významným jubileům, přes krizové informace například o evakuaci, jejichž obdržení chcete od občanů v reálném čase potvrdit. Naše hlasové zprávy umožňují vytvářet i komunikační scénáře se zapojením například SMS a e-mailů, nebo větvené hlasové zprávy. Vždy si tedy zjistěte, jestli odesílač neumí odeslat pouze předem definované zprávy na předem definovaná čísla.
S aplikacemi pro chytré telefony se v poslední době roztrhl pytel. Proto je důležité věnovat pozornost zdánlivým maličkostem, které ale mohou rozhodnout o tom, jestli se z aplikace stane prodloužená ruka úřadu nebo jen další položka na obecním rozpočtu, o které nikdo z občanů nikdy neslyšel.
Vždy si ověřte, jestli je aplikace kompatibilní s webem Vaší samosprávy. Ušetří Vám to práci při sdílení novinek na obě místa. Zjistěte také, kolik má aplikace stažení a jestli je aplikaci možné využít i mimo vaši samosprávu. Například aplikace Mobilní rozhlas nabízí kromě aktualit také kontaktní informace úřadů a umožňuje starostům poslat občanům do aplikace bezplatnou Push notifikaci, což šetří jejich rozpočet. Díky integraci funkcionality ZmapujTo mohou občané také odkudkoliv po celé ČR odeslat fotohlášky ZmapujTo, které jsou ručně schvalované naším týmem a k vám se tak dostanou jen opravdu relevantní podněty.