Na konci března, jsme pro vás sepsali článek o tom, jak Zábřeh zavádí chytrou komunikaci a jde příkladem dalším městům.
Ve stručnosti jen připomeneme, že v rámci zlepšování informačních služeb občanům, se město rozhodlo nahradit svůj starý AIS systém platformou Mobilní rozhlas, jedničkou na poli chytré komunikace v ČR.
Od zavedení Mobilního rozhlasu uběhlo teprve čtvrt roku a Zábřeh již vysbíral kontakty na téměř 10 % svých občanů, což se v přepočtu rovná zhruba čtvrtině domácností ve městě.
Ostatně čísla hovoří jasně. Zábřeh má momentálně zaregistrovaných 1 100 občanů. Mezi ně město za dobu fungování chytré komunikace rozeslalo 7 821 SMS zpráv, neuvěřitelných 14 582 e-mailů a 1 225 zpráv do aplikace.
„Komunikační platforma Mobilní rozhlas naprosto předčila naše očekávání. Prostředí systému nám zcela vyhovuje díky své přehlednosti, rozesílky se dají dopředu naplánovat a po jejich odeslání máme okamžitý přehled a statistiky prokliků. Konečně máme také díky funkci Zmapuj to zpětnou vazbu a podněty od občanů,“ vysvětluje mediální koordinátorka Zábřehu Lucie Mahdalová.
Stěžejní výhodou Mobilního rozhlasu je jeho rychlost, efektivita a přesné zacílení. Díky tomu mají občané Zábřehu všechny potřebné informace vždy na dosah ruky.
„Rozesíláme nejen SMS zprávy, ale také e-maily, kam můžeme vložit přehlednou mapu místa blokového čištění. Atraktivní je pro nás moderní forma rozesílky – aktualita do mobilní aplikace,“ dodává Mahdalová.
Města a obce, která nemají dostatek času na tvorbu profesionálního obsahu, mohou využít speciální službu asistenta pro tvorbu obsahu. Ten dokáže velmi rychle rozpoznat potřeby daného města a nastavit vhodnou informační strategii. Zároveň také pomůže s tvorbou jednotlivých rozesílek, aby byly vizuálně atraktivní a pro čtenáře čtivé.
„Klíčem pro zavedení chytré komunikace je pružná spolupráce a schopnost města informovat občany o tom, že je u nich systém Mobilní rozhlas zaváděn. Zábřeh splňuje obojí a je tak zářným příkladem i pro ostatní města,“ vysvětluje Account Manager Anna Lopraisová.
Službu asistenta pro tvorbu obsahu si chválí i město Zábřeh.
„Naprosto mi vyhovuje náš vzájemný plán rozesílek, kde je vše dopředu přehledně uvedeno. Ušetří mi spoustu času a pomáhá mi při nečekaných událostech. Na začátku obyčejný „text“ se v e-mailu změní na zajímavou pozvánku doplněnou o krásnou fotografii a se spoustou možností prokliků na naše stránky, sociální sítě či aplikaci,“ potvrzuje Mahdalová.
Někteří starostové mají i přesto z chytré komunikace obavy. Nejčastěji se snaží argumentovat tím, že jejich občané nemají zájem o chytrou komunikaci a městům a obcím své kontakty poskytovat nechtějí.
Z průzkumu Mobilního rozhlasu však vyplývá, že 88 % občanů by nemělo problém poskytnout městu nebo obci své kontaktní údaje, pokud by mělo jistotu, že jim budou chodit pouze relevantní informace, jejichž obsah si mohou předem sami zvolit.
„Občané nám nejen volají ale chodí přímo na radnici. S jarním úklidem a blokovým čištění nám přišlo poděkovat několik občanů nebo nás přišli poprosit, abychom je zaregistrovali, protože jejich soused to má a moc se jim to líbí,“ uzavírá Mahdalová.