Interní komunikace je čím dál častěji klíčovým tématem napříč obory – a to i ve výrobních firmách. Jednou z nich je i společnost Westfalia Metal Components, která se rozhodla jít moderní cestou a do své každodenní komunikace se zaměstnanci zapojila aplikaci MUNIPOLIS. Jak to probíhalo a co jim nový nástroj přinesl? Zeptali jsme se HR manažerky Veroniky Mrázkové.
Před zavedením zaměstnanecké aplikace jsme ve Westfalii využívali především tradiční komunikační kanály – nástěnky, LCD panely nebo také pravidelné komunikační summity. Pro administrativní pracovníky to byla převážně e-mailová komunikace. Postupem času jsme si ale uvědomili, že v dnešní digitální době už tyto nástroje nejsou zcela efektivní a neodpovídají potřebám našich zaměstnanců.
Jsme ve 21. století a pro mladší generaci je naprosto přirozené mít mobilní telefon stále při sobě. Chtěli jsme zaměstnancům komunikaci maximálně zjednodušit a mobilní aplikace pro nás byla logickým krokem. MUNIPOLIS jsme si vybrali díky jejím funkcím, které přesně odpovídají našim požadavkům – možnost oslovit zaměstnance různými kanály (SMS, e-mail, notifikace v aplikaci), jednoduchá dostupnost informací i prostor pro přímý kontakt s vedením.
Největší přínos vidíme v tom, že zaměstnanci mají všechny důležité informace doslova na dosah ruky – kdykoliv a odkudkoliv. Aplikace je jednoduchá, přehledná a intuitivní.
Zároveň oceňujeme, že si můžeme její obsah upravit přesně podle našich potřeb. A nesmím zapomenout na skvělou podporu – tým MUNIPOLIS je velmi profesionální a vždy nám ochotně a fundovaně poradí.
Ano, rozdělení do skupin je pro nás velmi užitečné. Informace tak můžeme cílit přesně tam, kam potřebujeme – například pouze na vedoucí pracovníky, účastníky talentového programu nebo top management. Pro každou tuto skupinu máme vytvořené vlastní sekce, do kterých mají přístup jen určení zaměstnanci.
Nejčastěji sdílíme provozní oznámení, pozvánky na firemní akce, fotoreportáže, rozhovory se zaměstnanci nebo třeba různé soutěže a ankety. Nejvíce využíváme zprávy přímo v aplikaci, méně často e-maily. SMS zprávy používáme jen v naléhavých situacích, například při bezpečnostních incidentech.
Mám ráda příspěvky s možností odpovědi – ty nám slouží jako takové „mini ankety“, díky kterým získáváme rychlou zpětnou vazbu od zaměstnanců a máme okamžitý přehled o jejich názorech nebo reakcích na sdělení.
Aktuálně připravujeme spuštění onboardingové sekce, která usnadní nováčkům adaptaci ve firmě. Zároveň se těšíme i na další nové funkce, jako je firemní bazárek, komunitní nástěnka nebo modul spolujízdy.
Děkujeme Westfalia Metal Components za důvěru a těší nás, že ve společnosti pomáhá naše řešení zjednodušovat komunikaci a podporovat angažovanost zaměstnanců.