S AG FOODS jste se určitě už potkali, zvlášť pokud jste navštívili některé české hotely nebo jste milovníky kávy. Je to totiž česká rodinná firma, která se specializuje na výrobu a prodej nápojových směsí, trvanlivých potravin a je dodavatelem kávových technologií, filtrované vody nebo prémiových čajů pod značkou Biogena do maloobchodů nebo segmentu HORECA – tedy hotelů, restaurací a kaváren. Jejich produkty najdete i v nemocnicích nebo školách, a to nejen v Česku, ale i Rakousku, Slovensku, Maďarsku a Polsku.
Před nasazením Munipolis komunikovala firma se zaměstnanci převážně prostřednictvím offline nástěnek, intranetu, pomocí SharePointu, ERP systémů nebo e-mailů. Tyto kanály však nebyly vždy efektivní – zaměstnanci sdělení často přehlíželi a informace se k nim nedostávaly včas.

„Potřebovali jsme nástroj, který nám pomůže komunikaci sjednotit, zjednodušit a bude snadný na ovládaní,“ komentuje Jiří Jízdný, marketingový ředitel AG FOODS.
Systém Munipolis vedení firmy znalo díky tomu, že jej velmi efektivně využívá jejich obec v komunikaci s občany. Právě využíváním Munipolis v komunikaci s městem si firma ověřila, že aplikace je dobře přístupná i pro méně technicky zdatné uživatele.
„Když jsme si na webu podrobně zjišťovali, co všechno Munipolis nabízí, narazili jsme na informaci, že se platforma věnuje také řešením pro firmy. To nás zaujalo a přivedlo k myšlence vyzkoušet systém i v naší společnosti,“ popisuje Jiří Jízdný.
Implementaci systému v AG FOODS zajišťovalo především HR oddělení. Na samotné spuštění se firma pečlivě připravovala během celého léta tak, aby mohla systém v září představit na zahajovacích poradách v plné parádě.
Současně také určila interní ambasadory, kteří aplikaci aktivně podporovali – kolegům ji představovali neformálně, například u kávy, a vysvětlovali jim její výhody a radili s jejím využíváním.
„Velkou podporu jsme měli i od týmu Munipolis, který nám pomohl s návrhem přívětivého uživatelského prostředí a s doporučeními, jak platformu efektivně představit zaměstnancům,“ doplňuje Jiří Jízdný.
Do systému se postupně zapojila většina zaměstnanců firmy v Česku, v zahraničí firma aplikaci zatím nevyužívá.
„Asi 65 % zaměstnanců používá mobilní aplikaci, zbytek využívá Munipolis z počítače. Je skvělé, že každý může využít, co mu nejlépe vyhovuje,“ chválí si Jiří Jízdný.
Munipolis dnes představuje centrální komunikační kanál AG FOODS. Firma jej využívá pro širokou škálu sdělení – od informací o firemních benefitech přes organizační záležitosti až po pozvánky na vánoční večírky či teambuildingy.
Zaměstnanci prostřednictvím aplikace dostávají zprávy o nových kolezích, aktuálních projektech nebo externích akcích, jichž se firma účastní, například veletrhů. Významnou součástí komunikace je i řešení operativních záležitostí – například hlášení výpadků elektřiny či jiných krizových situací, kde se Munipolis osvědčil jako nejrychlejší kanál díky SMS rozesílce. Firma si cení také možnosti zasílat informace podle skupin.
„S Munipolis není problém poslat zprávu na vybranou skupinu lidí, takže každý dostává pro něj relevantní informace. Zaměstnanci v Brně tak nejsou spamováni zprávami pro pobočku v Českých Budějovicích, což eliminuje chaos v komunikaci,“ komentuje Jiří Jízdný.
Munipolis pomáhá AG FOODS také s onboardingem. Noví kolegové mají připravenou sekci „Jsem nováček“, kde najdou veškeré benefity, přístupové údaje a praktické informace pro první týdny ve firmě.
Klíčovou roli v tomto procesu hraje dedikovaná administrátorka aplikace, která má na starosti správu obsahu, rozesílku zpráv správným skupinám a sběr podnětů od zaměstnanců. Tím odlehčuje vedení od administrativy a umožňuje mu soustředit se na strategičtější úkoly.

Jedním z největších benefitů Munipolis je sjednocení komunikace napříč třemi lokalitami, kde AG FOODS působí. Dříve se zaměstnanci často spoléhali na fyzické nástěnky, což vedlo k roztříštěnosti a nízké čtenosti. Nyní má firma k dispozici omnichannel přístup – informace mají zaměstnanci dostupné fyzicky i v elektronické podobě na pár kliknutí.
„Výrazně se nám zvýšila informovanost zaměstnanců, lidé více reagují na zprávy a také se více zapojují do diskuse. Komunikace se zrychlila, stejně jako reakce managementu,“ chválí si Jiří Jízdný.
Výsledkem je nejen úspora času, ale i posílení firemní kultury. Lidé v AG FOODS mají lepší přehled o tom, co se děje ve firmě, více se zapojují do interních aktivit a cítí se propojeni bez ohledu na to, zda pracují v Brně, Košíkově nebo v Českých Budějovicích.
„Díky tomu, že Munipolis využívají i samosprávy, mají zaměstnanci možnost odebírat informace i z místa svého bydliště, takže v jedné aplikaci najdou nejen novinky z práce, ale také ze svého okolí,” zmiňuje další bonus Jiří Jízdný.
„Z proměny komunikace v AG FOODS máme velkou radost. Jejich příklad ukazuje, jak lepší informovanost dokáže posílit u zaměstnanců vztah k firmě a zapojit je do dění. A stačí k tomu málo, jen aby firma komunikovala moderně a pomocí aplikací, tak, jak jsou lidé zvyklí i z osobního života,“ uzavírá Ondřej Švrček, zakladatel Munipolis.