Černý kouř nad městem, hasiči v akci a obavy obyvatel. Když se v červnu v České Lípě rozhořel požár vrakoviště, radnice potřebovala rychle předat lidem důležitou zprávu: „Nevětrat, neotvírat okna.“ Místo spuštění obecního rozhlasu, který by mohl vyvolat zbytečnou paniku, využila městská komunikace modernější cestu – sociální sítě a systém Munipolis.
Přestože někteří obyvatelé očekávali spuštění obecního rozhlasu, město od něj záměrně upustilo. Důvod vysvětlila mluvčí radnice Kristýna Kňákal Brožová: „Zvolili jsme proto variantu informování prostřednictvím Facebooku města a systému Munipolis. Máme zkušenost, že spuštění klasického rozhlasu lidi spíše vyděsí. Nemusí rozumět dobře, co se hlásí, nebo mohou začít panikařit, že jsou opravdu ve velkém nebezpečí.“
Rozhlas se v České Lípě podle pravidel spouští pouze při skutečně krizových situacích, jako jsou například povodně. Výjimku tvoří místní části jako Dobranov nebo Vlčí Důl, kde slouží i ke kulturním oznámením.
V případě požáru dostali obyvatelé pokyn „nevětrat a neotvírat okna“ přes Facebook města a Munipolis. Upozornění tak dorazilo během okamžiku přímo do mobilních telefonů, e-mailů nebo aplikace.

Systém se ale neuplatňuje jen při mimořádných událostech. Česká Lípa jej běžně využívá k informování o:
Každý si může zvolit, jaký typ informací chce dostávat, a zadat přesnou adresu kvůli cíleným hlášením. Používání systému je pro občany zcela zdarma.
Článek je dostupný na portálu Deník.cz.
Chcete se inspirovat příběhem České Lípy? Podívejte se, co může Munipolis přinést i vaší samosprávě.