Už více než 600 českých samospráv se svými občany komunikuje moderně přes Mobilní Rozhlas. Nesmírně nás těší, že města a obce po celé ČR začínají chápat důležitost chytré komunikace a zapojují své občany do dění. Ještě víc nás ale těší sledovat konkrétní případy, kdy samosprávy využívají Mobilní Rozhlas pro dobrou věc a zlepšují tak životy lidí. Proto jsme se rozhodli každý měsíc vyhlásit 4 samosprávy, které se systémem ukázkově pracují a inspirovat ostatní.
První místo udělujeme městu Brandýs nad Labem. Brandýsu se první měsíc používaní Mobilního Rozhlasu podařilo zaregistrovat téměř 1 000 občanů. Efektivní sběr kontaktů samospráva zajistila prostřednictvím ankety, jež občanům lépe přiblížila službu i její pozitiva.
Za skvělou práci při sběru kontaktů do Mobilního Rozhlasu udělujeme Brandýsu nad Labem kredit na SMS a hlasové zprávy v hodnotě 500 Kč.
TIP PRO SAMOSPRÁVY: Efektivní informování o zavedení Mobilního Rozhlasu
Při zavádění Mobilního Rozhlasu či jeho nových služeb se můžete opřít o širokou škálu propagačních materiálů i zkušené odborníky, kteří Vám pomohou s efektivní propagací.
Naši odborníci Vám rádi pomohou s tvorbou anket, jež zajišťují efektivní sběr kontaktů. V rámci Mobilního Rozhlasu jsme schopni dodat marketingovou podporu i grafický design rozsáhlejších projektů, jako participativní rozpočty (jež jsme vytvářeli například pro iniciativu Hejbni Mostem) a další nové služby.
Druhé místo udělujeme samosprávě Libčic nad Vltavou, která se svými občany efektivně komunikuje všemi dostupnými kanály Mobilního Rozhlasu. Libčice svým občanům zasílají propracované týdenní newslettery o kulturních akcích a dalším dění ve městě. Své obyvatele rovněž pravidelně informují prostřednictvím mobilní aplikace a SMS. Svým obyvatelům v únoru připomněli například vyzvednutí známek na popelnice, možnost hlasování ve veřejných anketách i shrnutí bezpečnostních opatření v souvislosti s koronavirem.
Za efektivní komunikaci všemi kanály udělujeme Libčicím nad Vltavou kredit na SMS a hlasové zprávy v hodnotě 500 Kč.
Třetí místo udělujeme městu Železná Ruda za krizovou komunikaci během vichřice Sabine. Železná Ruda své obyvatele pravidelně informovala o průběhu vichřice, opravách elektrické sítě i práci hasičských sborů. V souvislostí s vichřicí samospráva rovněž upozornila na přínosy Mobilního Rozhlasu, který v únoru zaváděla a který tímto krokem občanům skvěle představila.
Za zvládnutou krizovou komunikaci udělujeme Železné Rudě kredit na SMS a hlasové zprávy v hodnotě 500 Kč.
TIP pro samosprávy: Připravte se na krizovou komunikaci
Přírodní kalamity, ozbrojení násilníci či hrozba pandemie. V současné době čelí samosprávy nejedné výzvě při zvládnutí krizové komunikace. I když existuje mnoho komunikačních kanálů, ne vždy je možné se na jejich fungování během krize spolehnout. Při výpadku energie v důsledku zmiňované vichřice Sabine například docházelo k přetížení linek a občané se neměli šanci dozvědět, kdy budou dodávky obnoveny. Velké množství nevěrohodných zdrojů navíc u obyvatel často způsobují dezinformace a paniku.
Komunikace prostřednictvím Mobilního Rozhlasu umožňuje občany okamžitě a efektivně informovat, ať jsou právě kdekoliv. Samosprávy tak mají větší kontrolu nad situací i chováním obyvatelstva. Kontaktujte nás a zjistěte, jak Vám naši odborníci mohou s krizovou komunikací poradit.
Za vítěze občanských podnětů jsme tento měsíc vybrali město Krnov, které z celkových 61 nahlášených podnětů dokázalo vyřešit 52 hlášení. Mezi nejčastější hlášení patřil úklid drobného nepořádku, řešení závad na komunikacích a závady na veřejné zeleni.
Za skvělou práci s občanskými podněty udělujeme městu Krnov kredit 500 Kč na SMS a hlasové zprávy.