Praha 7: „Získali jsme nástroj, který nás zase o kus přibližuje k našim občanům.“

11. ledna 2021

Letná, Stromovka, Trojka, zoologická zahrada, botanická zahrada a také spousta kaváren, obchůdků a farmářských trhů… to je oblíbená pražská čtvrť Praha 7. V posledních letech si získala popularitu zejména u mladých lidí, kteří si zde plnými doušky užívají výhody městského života a zároveň mají blízko k zeleni. Jsme rádi, že vedení Prahy 7 využívá Mobilní Rozhlas nejen k informování o kulturním dění, ale také k upozornění na konec parkovacího oprávnění a dalších důležitých věcech. Více nám o fungování Mobilního Rozhlasu řekl tiskový mluvčí Prahy 7, Martin Vokuš.

Zavedli jste Mobilní Rozhlas, co Vám to přineslo?

Získali jsme nástroj, který nás zase o kus přibližuje k našim občanům. Obyvatelé Prahy 7 jsou mimořádně aktivní, mají zájem být v centru dění a zapojovat se do událostí, které hýbou naší čtvrtí. My se jim na oplátku snažíme dát možnost rychlého a pohodlného přístupu ke všem důležitým informacím. Mobilní Rozhlas nám umožňuje efektivně informovat občany v době krizových událostí, oslovit konkrétní skupiny obyvatel či dokázat důležitými zprávami zasáhnout také nerezidenty. A zároveň i získávat zpětnou vazbu od občanů a reagovat na jejich podněty.

Loni v srpnu jsme spustili také informování řidičů přes SMS o konci platnosti parkovacích oprávnění, aby nikdo neplatil zbytečné pokuty.“

Jak se to vyvinulo dále, co to přináší Vašim občanům?

Od dubna 2019 dostávají občané do svých telefonů či e-mailových schránek krizové zprávy, informace o výlukách v dopravě, pozvánky na akce a další novinky z Prahy 7 dle svého výběru. Podle statistik si naše zprávy přečtou až dvě třetiny adresátů, což je u hromadných rozesílek velmi dobrý výsledek. Loni v srpnu jsme spustili také informování řidičů přes SMS o konci platnosti parkovacích oprávnění, aby nikdo neplatil zbytečné pokuty.

Jak se Vám Mobilní Rozhlas osvědčil či osvědčuje během koronavirové krize? V čem byla jeho přidaná hodnota?

Velkou výhodou je, že jsme u nás Mobilní Rozhlas spustili již před rokem a půl, tedy jsme měli dost času si celý systém osahat, vše si vyzkoušet, naučit se využívat jeho předností a hlavně dát dohromady již velmi rozsáhlou databázi kontaktů na naše občany, která se v současné době velmi hodí. Díky možnosti zacílení na různé skupiny obyvatel, jako jsou rodiny s dětmi, podnikatelé či senioři, Mobilní Rozhlas v současné obtížné době lidem pomáhá zorientovat se v opatřeních či systémech pomoci, které se jich konkrétně týkají.  

Pro co vše teď Mobilní Rozhlas využíváte?

V současné době bohužel udává prim koronavirová krize. V době, kdy se vládní opatření mění ze dne na den či někdy i z hodiny na hodinu, využíváme Mobilní Rozhlas k informování obyvatel často i několikrát denně. Zároveň se snažíme neopomíjet ani další sdělení, která naše občany zajímají nebo jsou pro ně důležitá. Počátkem října jsme například všechny registrované řidiče z Prahy 7 informovali o tom, že začíná podzimní blokové čištění komunikací, aby se nedostali do problémů, že včas nepřeparkovali. V permanenci jsou také kolegové, kteří vyřizují podněty občanů z veřejného prostoru přes službu Zlepšeme Česko. V jarních a letních měsících řeší až tři podněty denně, což je téměř stovka měsíčně.

Podařilo se Vám vysbírat velké množství kontaktů na obyvatele Prahy 7. Jak jste toho dosáhli? Kolik obyvatel či procent domácností z Prahy 7 v současné době využívá Mobilní Rozhlas?

Hodně lidí se nám podařilo nalákat na službu zasílání SMS o konci parkovacího oprávnění. Při přechodu na elektronický systém zón placeného stání, kdy už nemáte parkovací kartu s datem platnosti za oknem, se totiž začalo poměrně často stávat, že řidiči zapomněli, kdy jim platnost oprávnění končí. Proto tuto službu uvítali. Ale jak již bylo řečeno, občané Prahy 7 jsou velmi aktivní, takže mají o informování obecně velký zájem. Aktuálně jich v Mobilním Rozhlase máme registrováno téměř 13.000. To znamená, že máme pokrytou třetinu obyvatel naší městské části. 

Jste s Mobilním Rozhlasem spokojeni?

Ano, jsme spokojeni. Systém je uživatelsky přívětivý, snadno a rychle se s ním oslovují potřebné cílové skupiny a neustále se vyvíjí a vylepšuje.

Co byste uvítali do budoucna?

Mobilní Rozhlas chceme dále využít pro realizaci anket či jako platformu pro participaci občanů. Také plánujeme jeho prostřednictvím rozesílat interaktivní online verzi našeho radničního zpravodaje. Myslím, že občané se mají nač těšit.


Související

Kontaktujte nás!