Na konci června se vedení Neogenie přesunulo do Prahy, kde je po více než roce usilovného vývoje sytému i obchodního modelu Mobilního rozhlasu, čekala velká událost – slavnostní představení platformy médiím. Názvy pro tento milník projektu se mohou různit: někdo používá slovo launch, jiný dává přednost sportovnímu výrazu kick-off a my se v tomto článku spokojíme s českým výrazem – tisková konference.
Ta naše se konala 22. června v prostorách T-Ankeru na střeše Kotvy s výhledem na střed Prahy. Připravený program byl stejně exkluzivní jako výhled samotný. Po úvodním slově ze strany PR agentury FYI Prague si vzal slovo Ondřej Švrček, jeden ze zakladatelů společnosti Neogenia a autor myšlenky Mobilní rozhlas.
Ten službu představil a zaměřil se na to, čeho chtěla Neogenia dosáhnout vývojem komunikační brány pro obce a proč je dobrá komunikace s občany základem moderní obce. Na závěr této části prezentace přišla ze strany novinářů velmi očekávaná praktická ukázka hromadné hlasové zprávy, kterou jsme v předstihu připravili a ve správný moment odeslali na asi 20 mobilních telefonů.
Další částí tiskové konference provedl účastníky starosta Martin Habáň, jehož obec byla jedna z prvních, která Mobilní rozhlas začala využívat. Pan Habáň tedy zaměřil svou prezentaci na postřehy z využívání Mobilního rozhlasu v praxi. Nabídl účastníkům nejen pohled za oponu běžného využívání služby, ale i do finančních nákladů a skutečných příběhů z praxe.
Posledním hostem, který se s novináři podělil o svůj náhled na problematiku komunikace s občany, byl David Bárta, člen rady pro SMART City v Brně, s přednáškou „Využití technologií SMART CITIES pro rozvoj českých obcí“. Pan Bárta ve své prezentaci zdůraznil ekonomický potenciál, který mohou nové technologie mít na rozvoj obcí. Připomněl také, že nejen lepší informování, ale zejména oboustranná komunikace mezi obcemi a občany jsou základní premisou SMART City.
Na závěr tiskové konference byla připravena panelová diskuze se všemi experty, kteří se podíleli na prezentaci jednotlivých sekcí programu. Novináři měli možnost se zeptat na další data, průzkumy nebo jakékoliv jiné podklady, které byly třeba pro zpracování jejich článků, blogových zápisků, reportáží a jiných mediálních výstupů z tiskové konference. A že jich bylo hodně…Ale o tom až příště.