Aplikaci MUNIPOLIS jsme zavedli, protože jsme chtěli být v kontaktu se všemi zaměstnanci. Ideálně odkudkoliv a kdykoliv, abychom s nimi mohli sdílet informace. Věříme, že zaměstnanec, který má informace, je mnohem víc propojený s firmou.
Pro nás je strašně důležité vědět, co se v interní komunikaci děje – jaké informace zaměstnanci čtou a jestli vůbec čtou. A jsme moc rádi, že MUNIPOLIS s námi spolupracuje a pomáhá nám tyhle metriky ze systému jednoduše získat.
Díky MUNIPOLIS jsme výrazně ušetřili čas personalistům – zhruba 47 až 50 hodin ročně, protože vydáváme asi 700 oznámení ročně. Ale největší úspora je u vedoucích – máme je rozmístěné na všech úrovních řízení a bavíme se zhruba o 60 hodinách ročně na jednoho vedoucího. Když to vynásobíme počtem vedoucích a tím, že máme kolem 1200 zaměstnanců, jde o tisíce ušetřených hodin ročně.
Chceme, aby MUNIPOLIS byl běžný pracovní nástroj, který používají všichni zaměstnanci. Proto jsme ho pořídili a nasadili. Nové kolegy motivujeme už při nástupu – je to součást onboardingového programu. Pomáháme jim s registrací a přihlášením, a je jedno, jestli nastupují do výroby nebo do kanceláře.
U stávajících zaměstnanců jsme během roku dělali různé kampaně, abychom je motivovali a vysvětlili, proč aplikaci zavádíme, co jim přinese a jaké má benefity hlavně pro ně.
Sdílíme různé typy informací – někdy jde o to, co potřebuje firma, jindy chceme, aby si tam zaměstnanec našel to, co potřebuje on. I proto se nám podařilo dosáhnout 71% registrací.
Dáváme tam informace o firemních akcích, registrace na různé aktivity, možnost nahlásit problémy, závady nebo podněty, nominace kolegů na ocenění, změny v organizační struktuře a další důležitá oznámení.
Máme dlaždici „Podněty a závady“ – zaměstnanec si vybere, co chce nahlásit, kam to má jít, a zároveň dostane zpětnou vazbu od vedoucího nebo zodpovědného člověka. Odpovědi jsou viditelné i ostatním, protože někdo jiný může mít stejný dotaz nebo problém. Snažíme se být co nejvíc otevření.
Primárně používáme aplikaci a notifikace v ní. Ale protože ne každý má telefon neustále u sebe, hodně využíváme i firemní e-maily. Ve spolupráci s MUNIPOLIS jsme to nastavili tak, že notifikace chodí i tam – hlavně pro lidi, co pracují na počítači. Ti, co firemní e-mail nemají, používají aplikaci v telefonu.
Aplikace MUNIPOLIS má velkou výhodu v tom, že ji využívá i řada měst a obcí. Díky tomu jsou naši zaměstnanci zvyklí s ní pracovat i v osobním životě – například v Hradci Králové, kde máme jeden ze závodů. Je pro ně pohodlné mít vše na jednom místě – pracovní i obecní informace. Nemusí nic hledat, přepínat mezi systémy ani se složitě orientovat, všechno důležité mají přehledně v jedné aplikaci.
Velmi si vážíme důvěry, kterou nám společnost Teleflex projevila. Těší nás, že můžeme být součástí jejího každodenního fungování a přispívat k otevřenější komunikaci i silnějšímu propojení celého týmu.