„Zaměstnanec, který má informace, je silněji propojený s firmou,“ vysvětluje Pavel Beneš, EMEA HR Director ve společnosti Teleflex:

31. července 2025
Pavel Beneš

Interní komunikace, která má smysl. Společnost Teleflex, výrobce lékařských pomůcek, vsadila na naši zaměstnaneckou aplikaci MUNIPOLIS. Podle Pavla Beneše, EMEA HR Directora, je informovaný zaměstnanec nejen angažovanější, ale i pevněji propojený s firmou. V rozhovoru popisuje, jak jim aplikace pomáhá šetřit stovky hodin ročně, zlepšovat komunikaci napříč týmy a zapojit i kolegy mimo kancelář.

Proč jste se rozhodli pro zaměstnaneckou aplikaci MUNIPOLIS a v čem je pro vás důležitá?

 Aplikaci MUNIPOLIS jsme zavedli, protože jsme chtěli být v kontaktu se všemi zaměstnanci. Ideálně odkudkoliv a kdykoliv, abychom s nimi mohli sdílet informace. Věříme, že zaměstnanec, který má informace, je mnohem víc propojený s firmou.

Pro nás je strašně důležité vědět, co se v interní komunikaci děje – jaké informace zaměstnanci čtou a jestli vůbec čtou. A jsme moc rádi, že MUNIPOLIS s námi spolupracuje a pomáhá nám tyhle metriky ze systému jednoduše získat.

Kolik času ušetří MUNIPOLIS vašim vedoucím pracovníkům?

 Díky MUNIPOLIS jsme výrazně ušetřili čas personalistům – zhruba 47 až 50 hodin ročně, protože vydáváme asi 700 oznámení ročně. Ale největší úspora je u vedoucích – máme je rozmístěné na všech úrovních řízení a bavíme se zhruba o 60 hodinách ročně na jednoho vedoucího. Když to vynásobíme počtem vedoucích a tím, že máme kolem 1200 zaměstnanců, jde o tisíce ušetřených hodin ročně.

Jak zapojujete zaměstnance do používání MUNIPOLIS?

Chceme, aby MUNIPOLIS byl běžný pracovní nástroj, který používají všichni zaměstnanci. Proto jsme ho pořídili a nasadili. Nové kolegy motivujeme už při nástupu – je to součást onboardingového programu. Pomáháme jim s registrací a přihlášením, a je jedno, jestli nastupují do výroby nebo do kanceláře.

U stávajících zaměstnanců jsme během roku dělali různé kampaně, abychom je motivovali a vysvětlili, proč aplikaci zavádíme, co jim přinese a jaké má benefity hlavně pro ně.

Jaké informace přes MUNIPOLIS sdílíte?

Sdílíme různé typy informací – někdy jde o to, co potřebuje firma, jindy chceme, aby si tam zaměstnanec našel to, co potřebuje on. I proto se nám podařilo dosáhnout 71% registrací.

Dáváme tam informace o firemních akcích, registrace na různé aktivity, možnost nahlásit problémy, závady nebo podněty, nominace kolegů na ocenění, změny v organizační struktuře a další důležitá oznámení.

Jak pracují zaměstnanci s hlášením podnětů?

Máme dlaždici „Podněty a závady“ – zaměstnanec si vybere, co chce nahlásit, kam to má jít, a zároveň dostane zpětnou vazbu od vedoucího nebo zodpovědného člověka. Odpovědi jsou viditelné i ostatním, protože někdo jiný může mít stejný dotaz nebo problém. Snažíme se být co nejvíc otevření.

Jak informujete zaměstnance o aktuálním dění?

Primárně používáme aplikaci a notifikace v ní. Ale protože ne každý má telefon neustále u sebe, hodně využíváme i firemní e-maily. Ve spolupráci s MUNIPOLIS jsme to nastavili tak, že notifikace chodí i tam – hlavně pro lidi, co pracují na počítači. Ti, co firemní e-mail nemají, používají aplikaci v telefonu.

Využívají zaměstnanci i možnost sledovat informace z města nebo obce?

Aplikace MUNIPOLIS má velkou výhodu v tom, že ji využívá i řada měst a obcí. Díky tomu jsou naši zaměstnanci zvyklí s ní pracovat i v osobním životě – například v Hradci Králové, kde máme jeden ze závodů. Je pro ně pohodlné mít vše na jednom místě – pracovní i obecní informace. Nemusí nic hledat, přepínat mezi systémy ani se složitě orientovat, všechno důležité mají přehledně v jedné aplikaci.

Velmi si vážíme důvěry, kterou nám společnost Teleflex projevila. Těší nás, že můžeme být součástí jejího každodenního fungování a přispívat k otevřenější komunikaci i silnějšímu propojení celého týmu.


Související

Kontaktujte nás!